Ders İçerikleri

1. YARIYIL DERSLERİ

 

İngilizce – I (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS

İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – I (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS

Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Millî mücadelenin anlam ve öneminin kavranmasını sağlamaktır. Temel Kavram Bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak-ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması.

 

Türk Dili I (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS

Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek, bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.

 

İletişim Tarihi (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

İletişimin kökeni ve gelişim süreçleri, sözlü ve yazılı kültüre ilişkin bilgilerin verilmesi, kitle iletişim araçlarının gelişimi ve iletişimin toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal ve tarihsel yönleri ve toplumsal süreçlere olan etkilerinin değerlendirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Halkla İlişkiler I (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Ders, halkla ilişkilerin farklı tanımlarını, halkla ilişkilerin gelişimini, halkla ilişkiler ve benzer uygulama alanları (pazarlama, reklam, propaganda), halkla ilişkiler modelleri ve halkla ilişkilerde kampanya süreci konularını kapsamaktadır.

 

İletişime Giriş (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

İletişime giriş dersinde iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin işlevleri, iletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi, iletişim ve dil ile iletişimde etik kavramı konuları işlenmektedir. Bunların yanı sıra, çeşitli iletişim modelleri ve iletişim türlerine de değinilmektedir.

 

Sosyoloji (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu dersin amacı öğrencilere sosyoloji tarihini ve sosyolojik düşünceleri tanıtıp sosyal olay ve olguları tanımlama ve farklı perspektiflerden değerlendirme yapabilme becerisi kazandırmaktır.

 

Siyasetin Temel Kavramları (3-0) 3, Zorunlu 3 AKTS

Bu dersin amacı, özetle, siyaset biliminin değindiği bu konuların anlaşılmasından ibarettir. Bu çerçevede, öğrencilere siyasal olguları anlama ve değerlendirme becerisini kazandıracak şekilde bilgi aktarımı hedeflenir. Tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkân sağlayan aktörler ele alınmaktadır.

 

2. YARIYIL DERSLERİ

 

İngilizce – II (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS

Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.

Dinleme ve anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.

 

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – II (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS

Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılaplarının önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir. Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 -1960 Yılları Arası Türkiye

 

Türk Dili – II (2-0) 2, Zorunlu, 2 AKTS

Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek, bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.

 

Reklamcılığa Giriş (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu ders, reklamcılık kavramına ilişkin temel kuramsal bilgileri ve reklamın diğer iletişim dallarıyla ilişkisini kurma becerisini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında dünyada reklamcılığın gelişimi ışığı altında Türkiye'de reklam sektörünün gelişimi irdelenmektedir. Günümüz toplumunun reklamlara bakış açısı, reklamların bireyler üzerindeki etkilerinin ortaya konulması yine bu dersin kapsamında yer almaktadır. Öte yandan bir reklam ajansının işleyişi ve ajansta görev alan kişilerin hangi rolleri yerine getirdikleri örnekler üzerinden gidilerek irdelenmektedir.

 

Halkla İlişkiler - II (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Söz konusu dersin içeriğini, halkla ilişkiler eğitimi ve halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkiler ajanslarının ve kurum içi departmanların tercih edilme sebepleri, bu yapıların avantajları ve dezavantajları, halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle, hedef kitlenin oluşumu ve yapısı, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemleri gibi konular oluşturmaktadır.

 

Hukukun Temel Kavramları (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Hukukun temeli, kaynakları, uygulanması ve yorumlanması konusunda bilgiler vermektir. Hukuki konularda araştırma ve çözüm üretme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin İçeriği: Hukuk kavramı. Hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri. Hukukun temel kaynakları. Genel hukuk kuralları. Hukuk kurallarının yorumu. Hukuk kurallarının yaptırımları. Hukukun dalları. Kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları. Özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları.

 

Medya Okuryazarlığı (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Medya okuryazarlığı hareketinin dünyada ve Türkiye'deki gelişimi, medya okuryazarlığı dersinin içerik ve hedeflerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ele alınmaktadır.

 

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, bilimsel araştırma türlerini ve bilimsel araştırma sürecini öğretmektir. Veri toplama tekniklerinden nicel ve nitel araştırma tekniklerini aktarmaktır. Araştırma raporunun hazırlanış ve yorumlama tekniklerini analiz etmektir. Bilim, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları. Bilimsel araştırma türleri. Bilimsel araştırma süreci. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri. Bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri.

 

3. YARIYIL DERSLERİ

 

Mesleki İngilizce -I (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders öğrencilerin mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma çalışmalarını içerir. Ders iletişim alanında kullanılan İngilizce terminolojiyi içerir.

 

Anayasa Hukuku (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu ders Anayasa Hukukunun genel teorisi ile birlikte, Anayasacılığın tanımı, anlam ve önemi üzerinde durmaktadır. Bu bağlamda derste Anayasaya ilişkin konular; Anayasanın yapılması ve değiştirilmesi, Anayasal devlet ve Anayasacılık hareketleri, Anayasal metinlerin yapım süreçleri, Anayasaya uygunluk denetimi, devlet, siyasal iktidar ve hükümet sistemleri gibi kavramlarla birlikte işlenecektir.

 

İletişim Kuramları – I (3-0) 3 Zorunlu, 4 AKTS

İletişim alanında geliştirilen savları/kuramları genel sosyal teori çerçevesinde ele almaktır. İletişim kuramlarının temel oluşturduğu diğer derslerin alt yapısını oluşturmaktır. İletişim kuramlarını, sosyal, siyasal, ekonomik değişimler ve teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır.

 

Bilişim Teknolojisi (1-1) 2 Zorunlu, 4 AKTS

Bu dersin amacı bilgisayarın donanım ve yazılım parçalarını öğrenmek ve MS Office programlarını kavrayarak kullanabilir düzeye gelmektir. Ayrıca bilgisayar donanımı ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma öğretilmektedir.

 

Sosyal Psikoloji (3-0) 3 Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders ile öğrenci sosyal psikolojinin tanımını yapar, tarihini öğrenir. Diğer bilim dallarıyla ilişkisini öğrenir. Temel konularını öğrenir. Alandaki farklı kuramlardan haberdar olur. Farklı tartışmaları öğrenir. Başlıca sosyal psikologların görüşlerini öğrenir. Sosyal psikolojik bilgileri hayatında nasıl uygulayacağını öğrenir. Kendi psikolojik yapısını analiz etmesini öğrenir. Elde ettiği bilgilerle iletişim alanında yeni açılımlar sağlar.

 

Genel Ekonomi (3-0) 3 Zorunlu, 4 AKTS

Ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını anlatmaktır. Ekonomik olayların incelenmesi ve yorumlanması için temel kuralların açıklamaktır. Fiyat mekanizması ve fiyatların teşekkülünün incelemektir. Üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerinin incelemektir. Para ve banka konuları ile bazı aktüel gelişmelerin analiz etmektir. Uluslararası iktisat konuları, çok uluslu şirketler, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları, milli gelir konularında bilgi vermektir. Ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. Ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi. Arz-talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları. Üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları.

 

İkna ve İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı öğrencilerin, iletişimde iknanın yeri ve önemi, ikna kavramı ve gündelik yaşamdaki yeri, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, ikna kuramları, ikna edici mesajların hazırlanması ve kullanılmasına yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

 

Pazarlama (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste, öğrencilerin pazarlama yönetimine dair temel bilgiler kazanmalarını sağlamak. Halkla ilişkiler uygulamaları açısından pazarlama ve pazarlama karmasının önemine dair bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

 

Propaganda (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersin amacı, öğrencilerin propaganda kavramı, tarihsel gelişim süreci, propaganda çeşitleri, karşı propaganda stratejileri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

 

Kurum Kültürü (3-0) 3 Seçmeli, 3 AKTS

Öğrencilerin kurum kültürünün ne olduğu, özellikleri, unsurları, örgütler açısından önemi, kurum kültürünün oluşumu ve gelişimi konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.

 

Temel Felsefe (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Felsefe alanının temel kavram ve kuramları ele alınarak çeşitli felsefi sorunlar ortaya konulmaktadır. Felsefenin özünü oluşturan eleştirel düşünme becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir.

 

Arapça 1 (3-0) 3, Seçmeli 3 AKTS

Bu ders kapsamında Arapça dil yetilerini geliştirme; temel dil yapılarını öğretme, öğrenciyi dil yapıları ile sözcük ilişkileri ve dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlendirme amaçlanmaktadır.

 

Rusça 1 (3-0) 3, Seçmeli 3 AKTS

Bu ders kapsamında Rus dili genel hatlarıyla tanıtılacak ve başlangıç seviyesinde Rusça dilbilgisi grameri eğitimi verilecektir. Kiril alfabesi, Rusçada sesler, isimler, ad çekimleri, sıfatlar, zarflar, edatlar, okuma ve yazma çalışmaları ile pratiğe yönelik Rusça diyaloglar ders kapsamındadır.


 

4. YARIYIL DERSLERİ

 

Mesleki İngilizce – II (3-0) 3 Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders öğrencilerin mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma çalışmalarını içerir. Ders iletişim alanında kullanılan İngilizce terminolojiyi içerir.

 

Siyasal İletişim (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Dersin amacı siyasal iletişim kavramları tanımlanmaktadır. Seçimler, parti politikaları, basında bu konuların yansımaları ve siyasal kampanyaları irdelemektir. Siyasal iletişimi anlamlandırma biçimlerinin ortaya konulması ile siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları kurmaktır.

Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı gibi konuları hakkında bilgi sahibi olur.

 

Yönetim Bilimi (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Yönetim biliminin tanımı, gelişim süreci, yönetimin fonksiyonları, yönetim, bürokrasi ve devlet kuramları, yönetimin aşamaları, yeni yönetim yaklaşımları, yönetici yetenek ve rolleri, yönetimde etik, stratejik yönetim ve planlama, toplam kalite yönetimi, kriz yönetimi ve kamu yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Kaynağa Erişim ve Akademik Yazım (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Öğrencilerin akademik olarak gereksinim duyacakları bilgileri doğru kaynaklara erişim sağlayarak araştırmaları, okumaları, yazmaları ve ulusal-uluslararası düzeyde bu bilgileri aktarabilmeyi kavramalarını amaçlamaktadır.

 

İletişim Kuramları – II (3-0) 3, Zorunlu 6 AKTS

Derste, Eleştirel Teori/Frankfurt Okulu, eleştirel ekonomi politik yaklaşım, kültürel çalışmalar geleneği, postmodernizm ve medya ilişkisi gibi konuları incelemektedir. Eleştirel kuramların temel görüşlerini inceler ve ana akım anlayışından farklı olarak eleştirel bir farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.

 

Pazarlama İletişimi (3-0) 3, Zorunlu 4 AKTS

Pazarlama iletişimi dersi öğrencilerin, tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını, isteklerini, satın alma nedenlerini doğru biçimde anlayabilmelerine ve ihtiyaçlarını tatmin etmeye yönelik pazarlama programı geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amacını taşımaktadır. Bu bağlamda söz konusu ders kapsamında, pazarlamada müşteri odaklı kültür, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, müşteri tatmini ve müşteri sadakati yaratma, tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi, tüketicilerin satın alma davranışları ve kararları, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler, satın alma karar süreci, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları gibi konular ele alınmaktadır.

 

Marka Yönetimi (3-0) 3, Seçmeli 3 AKTS

Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın anlamı, bileşenleri ve bir markanın nasıl yönetildiği hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak dersin kapsamını oluşturmaktadır.

 

Sunu Teknikleri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrencilerin etkili bir sunum yapma konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak amaçlanır.  Öğrencilere etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmek, sunum yeteneklerini geliştirmek hedeflenir.

 

Bilgi, Kültür ve İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste toplumsal sistemin üretildiği ve iletildiği çok boyutlu bir yapıya sahip olan kültürün; hukuk, sanat, din ve gündelik yaşamdaki varoluşu sorgulanmaktadır. İletişim ve kültür ilişkisi, kültürlerarasılık, çok kültürlülük ve kültürlerarası iletişim gibi konular kültür ve iletişim kuramları çerçevesinde ele alınmaktadır.

 

Girişimcilik (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Gelecekte işletmelerde yönetici olarak görev alacak ya da tek başına girişimcilik faaliyetinde bulunacak öğrencilere yönelik girişimciliğin temel hususlarını genel hatlarıyla öğretmeyi amaçlamaktadır.

 

Örgütler ve Yönetim, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Derste insan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış ve yönetimle ilgili temel unsurlar ele alınmaktadır. Takım çalışması, motivasyon, iletişim, çatışma yönetimi, çalışan tutumları, iş-hayat dengesi, insan kaynakları yönetimi, performans yönetimi, etik yönetim, kurumsal sosyal sorumluluk, örgütsel yapı ve değişim alanlarındaki temel teorik yaklaşımları tartışılmaktadır.

 

Stres Yönetimi, (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Stresin yarattığı psikolojik ve fiziki değişiklikler ele alınarak günümüzde strese yol açan durum ve olaylar aktarılmaktadır. Stresle başa çıkmayı sağlayacak yöntem ve teknikler işlenmektedir.

 

Arapça 2 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders kapsamında dil yapıları ve sözcükler arasındaki ilişkiyi kavrama ve bu dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenme; dil yapılarını metin ve bağlam düzeyinde inceleme, biçim ve metin türü arasındaki ilişkileri kurma; bu dilbilgisi yapılarını çözümleme ve bağlamda kullanarak metin üretme amaçlanmaktadır.

 

Rusça 2 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı öğrencilerin Rusça basit zamanları, bitmiş ve bitmemiş fiil şekillerini, isim durumlarını, basit konuşmaları anlamalarını ve bunları oluşturabilmelerini, fiil şekillerini (priçastiye ve deyepriçastiye) öğretmektir.

 

Kurumsal İletişim (3-0) 3, Zorunlu 5 AKTS

Kurum içerisinde ve dış paydaşlarla gerçekleşen iletişimin tasarlanması ve yönetilmesinin öğrenciye aktarılması bu dersin amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda ders içeriğini, kurumsallaşma, kurumların iletişime yaklaşımı, bürokratik iletişim biçimi, manipülatif iletişim biçimi, demokratik iletişim biçimi, orantısız iletişim biçimi, kurumsal iletişimin tanımı ve kapsamı, kurumsal iletişimin sınıflandırılması, yönetim iletişimi, pazarlama iletişimi, örgütsel iletişim, kurumsal iletişimin amaçları ve işlevleri, stratejik kurumsal iletişim, kurumsal iletişime ilişkin düşünce ve teoriler, paydaş kavramı ve kapsamı, iç ve dış paydaşlar, paydaş yönetimi, paydaş analizi, paydaşlar ve kurumlar arasındaki ilişki, kurumsal iletişim ve uygulama alanları, kurumsal iletişim türleri ve kullanılan araçlar konuları oluşturmaktadır.


 

5. YARIYIL DERSLERİ

 

Kamu Yönetimi (2-1) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Kamu yönetimine ilişkin kavramlar ve öğeler, kamu yönetiminin işlevleri, görev ve yetkileri, gelişim süreci, kamu ve özel sektörün işleyişinin kıyaslanarak incelenmesi ve yeni kamu yönetimi anlayışı bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, Zorunlu, 6 AKTS

Halkla ilişkiler ve metin yazarlığı uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Basın bülteni, konuşma metni, reklam metni, yıllık, broşür, haber mektubu, basın makalesi, basın kiti, kitap, el kitabı, kurum dergisi ve gazetesi, el ilanı, doğrudan postalama, davetiye vb. gibi metinlerin yazımı ele alınmaktadır.

 

Grafik Tasarım (0-3) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu ders ile öğrenci tasarım programlarını kullanabilir. Grafik tasarım üretimi yöntemlerini bilir ve uygular. Photoshop programlarını kullanarak grafik tasarım ilkelerini öğrenir.

 

İletişim Etiği (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Ders, iletişim etiği kavramı; gazetecilikte, televizyonculukta, halkla ilişkilerde ve reklamcılıkta etik sorunlar ve çözüm önerileri; iletişim mesleklerinde özdenetim yöntemlerini kapsamaktadır.

 

Halkla İlişkiler Uygulamaları (1-2) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu derste, halkla ilişkiler kampanya süreçlerinin aşamaları, bütçelemenin  ve medya planlamasının nasıl yapılacağı kapsamlı olarak ele alınacaktır. Halkla ilişkiler uygulamalarından finansal halkla ilişkiler, kurumsal reklamcılık,  sorun yönetimi, kriz yönetimi, itibar yönetimi, lobicilik, uluslararası halkla ilişkiler, kamu diplomasisi, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, kurum kimliği, sosyal sorumluluk, sosyal medya ve internette halkla ilişkiler uygulamaları gibi temel konu başlıkları işlenecektir. Halkla ilişkiler alanında öğrenilen teorik bilgilerin öğrenciler tarafından hazırlanan halkla ilişkiler uygulamaları ile pekiştirilmesi sağlanacaktır.

 

Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Halkla ilişkilerin temel kavramları, uygulanma alanları, kurum ve işletmeler için gerekli olduğu durumların tanımlanması ve tartışılması, yerel yönetimlerde halkla ilişkiler organizasyonu ve etkinliklerin planlanmasında kullanılan halkla ilişkiler stratejileri ve iletişim araçlarının açıklanması bu dersi içeriğini oluşturmaktadır.

 

Sponsorluk (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste, sponsorluk kavramı, sponsorluğun tarihsel gelişimi, sponsorluğun amaçları ve alanları, sponsorluk kategorileri, sponsorluk planlaması ve stratejisi, sponsorluk pazarının büyüklüğü, sponsorluk dosyası hazırlama, sponsorluğun yasal boyutu hem Türkiye’den hem de dünyadan örnekler verilerek kapsamlı bir biçimde ele alınacaktır. Öğrenciler sponsorluk programlarının stratejik sonuçlarını eleştirel bir biçimde değerlendirmeyi ve nasıl hazırlayacaklarını öğreneceklerdir.

 

Reklam Analizi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Reklamın ikna edici, bilinçaltını etkileyen ve yönlendirici yapısının farklı disiplinler uygulanarak çözümlenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Gündelik yaşamın bir parçası olan reklamın nasıl tüketici davranışlarını yönlendirdiği ortaya konulmaktadır.

 

Medya Planlaması (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Medya planlaması ve medya bütçesi yönetimi dersin kapsamını oluşturmaktadır. Mecra tür ve sınıfları, planlama stratejileri ile ölçüm ve hesaplamalar gibi medya planlamanın süreçleri işlenmektedir.

 

İletişim ve Göç (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı, insanlık tarihi kadar eski bir olgu olan göçün, küreselleşme sürecindeki durumunu ve boyutlarını anlamaktır. Modern dönemde ulusal ve uluslararası platformlarda göçün etkileri, sığınmacıların durumu, göçün gündelik hayattaki yansımaları, sosyal dışlanma, sosyal ağlar ve kültürel faktörler ele alınmaktadır.

 

Stratejik Halkla İlişkiler (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Halkla ilişkiler etkinliklerinin stratejik boyutlarıyla değerlendirilmesi; kurumlar açısından önemi ve nasıl kullanılması gerektiği, stratejik halkla ilişkilerin kavram ve uygulama örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Osmanlı Türkçesi 1 (3-0) 3, Seçmeli 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci, Osmanlı Türkçesini okumayı öğrenir. Harf devrimi öncesinde bu yazı ile hazırlanmış Türkçe gazeteleri okuma becerisine sahip olur.

 

Arapça 3 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci, mezid fiil ve çeşitlerini tanır, illetli fiillerin çekimlerini yapabilir, haber çeşitlerini ayırt edebilir, nâibu'l-fâili tanır, Mefûl çeşitlerini tanır ve sınıflandırır.

 

Rusça 3 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu dersin amacı Rus kültürü ve Rus halkı hakkında genel bilgilerin verilmesi; Rus dilinin temel bilgilerinin öğretilmesi, Rusçada cümle kuruluşunun kavratılması; verilen 450-500 kelimeyi ve kalıpları kullanarak Ruslarla basit bir şekilde tanışabilmek; isteklerini anlatabilmek, kendisi ile ilgili sorulan sorulara cevap verebilmektir.

 

Temel Fotoğrafçılık (2-1) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Bu ders, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, ışığı doğru biçimde kullanma teknikleri ile kompozisyonun önemi konularını içermektedir. Bu bağlamda fotoğrafçılığın temel kavramları ve uygulamaları ele alınmaktadır.


 

6. YARIYIL DERSLERİ

 

İletişim Hukuku (3-0) 3 Zorunlu, 5 AKTS

Bu dersin amacı haberleşme kavramı, kitle haberleşme araçları, çeşitli siyasal rejimlerde kitle haberleşme özgürlüğünün düzenlenmesi hakkında kavramsal ve kuramsal bilgi vermektir. Medya ve toplumsal sorumluluk, medya ve hukuksal çevre, medya ve kamu düzeni, basın özgürlüğü ve sorunları, uluslararası hukuk ve medya, uluslararası hukuk ve basın özgürlüğü, Türkiye’deki basınla ilgili yasal düzenlemeler, çalışanların ve işverenlerin hakları, Türkiye’de basın özgürlüğü sorunu gibi konular üzerinde durulacaktır.

 

Yeni Medya Yaklaşımları (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu derste yeni medyayla ilgili çeşitli yaklaşımlar ele alınmaktadır. Genel hatlarıyla yeni medya ile geleneksel medya yaklaşımları işlenmekte ve yeni medyanın dünyada yarattığı güncel durum değerlendirilmektedir.

 

Yeni Medyada Halkla İlişkiler ve Reklam (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu derste giderek gelişmekte olan yeni medyanın halkla ilişkiler ve reklama etkileri işlenmektedir.  Multimedya ve büyük veri gibi yeni teknolojiler ile hedef kitlelere ulaşmak ve onları ikna etmenin farklı boyutları ele alınmaktadır. Ders kapsamında halkla ilişkiler ve reklam açısından yeni yöntem ve tekniklere yer verilerek günümüz dijital dünyasına uyum sağlanması hedeflenmektedir.

 

Kriz İletişimi (3-0) 3, Zorunlu, 4 AKTS

Kurumların karşılaşabilecekleri kriz durumlarından nasıl korunabilecekleri ve kriz sürecini fırsata çevirerek krizden nasıl korunabileceklerine ilişkin proaktif ve reaktif iletişim faaliyetleri, krizin aşamaları, geleneksel ve yeni medyada kriz yönetimi ve örnek kriz yönetimi analizleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Reklam Kampanyaları (3-0) 3, Zorunlu, 5 AKTS

Bu derste reklam kampanya sürecinin adımları ele alınmakta ve uygulama yöntemlerine yer verilmektedir. Öğrencinin reklam tasarımı ile reklam kampanyalarını eleştirel değerlendirme yetileri kazanmaları hedeflenmektedir.

 

Sağlık İletişimi (3-0) 3, Seçmeli 3 AKTS

Bu dersin amacı, sağlık iletişiminin ne olduğuna dair öğrencilerin kuramsal bir altyapıya sahip olmalarını sağlamak ve öğrencilere alanda kullanılan iletişim stratejileri, yöntem ve araçlarına dair genel bir değerlendirme yapabilme becerisini kazandırmak. Bu derste sağlık iletişiminin tanımına, tarihsel gelişimine, alanda kullanılan iletişim yöntem ve araçlarına değinilerek günümüzdeki uygulamalarına dair örnekler ele alınıp tartışılmaktadır.

 

Masaüstü Yayıncılık (0-3) 3, Seçmeli 3 AKTS

Bu derste geleneksel yayın süreci ve masaüstü yayıncılık hakkında bilgi verililmektedir. Baskı öncesi hazırlık süreci, renkler, reprodüksiyon ve kalıplar ile ilgili bilgi aktarılmaktadır. Çok aşamalı bir süreç olan masaüstü yayıncılık uygulamalarını bütünleştirir. Öğrenciye bilgisayar tabanlı yayıncılığın esasları ve ortamları hakkında bilgi verilir.

 

Toplumsal Cinsiyet ve Medya (3-0) 3, Seçmeli 3 AKTS

Bu derste medyada toplumsal cinsiyetin nasıl temsil edildiği; iletişim, kültür ve kimlik açılarıyla ele alınmakta ve günümüzdeki dijital dönüşümün toplumsal cinsiyete etkileri incelenmektedir. Toplumsal cinsiyet ve medyaya dair temel yaklaşımlar üzerine odaklanılarak öğrenciye eleştirel düşünme, analiz ve yazım yetileri kazandırmak amaçlanmaktadır.

 

Web Tasarım (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrenciler bu ders ile web tasarım ilkelerini öğrenecek, HTML dilinin temel ilkelerini kullanabilecek ve orta düzey bir web sayfası tasarlayabileceklerdir.

 

Küreselleşme ve Medya (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Derste, küreselleşmeyi ortaya çıkaran etkenler, küreselleşmenin tarihçesi, günümüzdeki durumu ve bu bağlamda gelişen küresel şirketler ile medyanın oluşumu ele alınmaktadır. Küreselleşme alanındaki yaklaşımlar işlenerek iletişim ve küreselleşmenin günümüz dünyasını nasıl yönlendirdiği ortaya konulmaktadır.

 

Siyasal Halkla İlişkiler (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Siyasal iletişimde halkla ilişkilerin önemi, uygulama alanları, güncel siyasal halkla ilişkiler örnekleri, siyasi partilerin halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi, seçim dönemi hazırlanan halkla ilişkiler kampanya türlerinin çözümlenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Göstergebilim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste toplumu kuşatan anlam etkileri ve anlamı oluşturan ilişkilerin çözümlenmesini içeren göstergebilim alanı ve ilgili yaklaşımlar incelenmektedir. Göstergebilimsel analiz ve yorumlama yeteneklerinin kazandırılması hedeflenmektedir.

 

Osmanlı Türkçesi 2 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Osmanlı Türkçesine ait temel bilgi birikimlerini sağlamaya yönelik olarak Osmanlı Türkçesi dilbilgisi kuralları, metin okuma, yazma, anlama çalışmaları, dönemin önemli isimleri ve bu isimlerin edebi eserlerinin derste incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Arapça 4 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci Arapça sayıları tanıyabilecek, cümlelerde olumsuzluk öğesini tanıyabilecek, Arapçadaki bazı üslupları tanıyabilecek, Arapçadaki bazı fiil türlerini tanıyabilecek, Arapçadaki gayrı munsarıf kelimeleri tanıyabilecektir.

 

Rusça 4 (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders kapsamında öğrenci hâl eklerinin kullanımını kavrar, sıfatların kullanımındaki özel durumları kavrar, zarfların kullanımını kavrar, öğrendikleri basit yapıdaki cümlelerde uygulayabilir, sıra sayılarını ve bunların kullanım yerlerini kavrar.

 

Medya Çözümlemeleri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Farklı yaklaşımların medyayı nasıl etkilediği ve bu bağlamda ortaya çıkan medya içeriklerinin çözümlenmesinde kullanılabilecek yöntemler işlenmektedir. Medyanın inşa ettiği dış dünya tanımlaması ve medya‐okur/izleyici ilişkisinin açıklanması amaçlanmaktadır. Ders sırasında, dünya medyası ve Türk medyasında yaşanan sosyal ekonomik ve kültürel oluşumların karşılaştırılması ve medya alanında gerçekleşen işlevlerin bu bağlamda değerlendirilmesi hedeflenmektedir.


 

7. YARIYIL DERSLERİ

 

İletişim Sosyolojisi (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Öğrenciye temel sosyolojik bilgi ve temel sosyolojik kavramlar aracılığıyla sosyolojik bakış açısı, düşünme ve sorgulama alışkanlığı kazandırmak, klasik ve çağdaş sosyoloji teorileriyle tanışma ve güncel tartışmalar hakkında farkındalık sağlamanması amaçlanır. Sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları ele alınmaktadır.

 

Bitirme Tezi – I (3-0) 3, Zorunlu, 9 AKTS

Disiplinler arası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde öğrenciye rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır.

 

Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Bu derste, halkla ilişkilerle ilgili olan temel teoriler ve yaklaşımlar ele alınıp bu alana getirilen eleştirel yaklaşımlar ele alınacaktır. Eleştirel bir bakış açısıyla bu ders öğrencilere halkla ilişkiler teorilerini uygulayarak halkla ilişkiler alanını etkileyen sorunları ve fırsatları görme imkanı sağlayacaktır.

 

Görme Biçimleri (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders, görmenin oluşumunu ve biçimlenmesini anlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda görmenin toplumsal ve kültürel boyutları incelenmektedir. Modern dünyada görmenin iletişim açısından önemi ve gündelik yaşamda görmenin çok farklı biçimlerine ilişkin kuramsal tartışmalardan ve görsel verilerden yararlanılmaktadır. Bu derste görmenin nasıl ve hangi etkenlere bağlı olarak şekillendiği kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya konulur.

İtibar Yönetimi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste halkla ilişkiler uygulamaları açısından yazılı, görsel ve sözel iletişimde itibar yönetiminin önemini belirtmek, iletişimin başarısında kurum ya da kuruluşun sahip olduğu kimlik, kültür ve lider gibi başlıca faktörlerin rolü üzerine odaklanmak ve uygulama örnekleri üzerinde itibar yönetiminin önemine vurgu yapmak konuları ele alınmaktadır.

 

Liderlik ve İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Günümüz belirsizlik ve hızlı değişim çağında liderlerin üstlendiği görevler ve bunlara yönelik iletişimsel çözümler bu dersin ana kapsamını oluşturmaktadır.

 

İnsan Kaynakları Yönetimi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

İnsan kaynaklarının kritik düzeydeki önemi ve yönetim açışından gerekli profesyonel anlayış bu dersin ana kapsamını oluşturmaktadır. İşe alma, eğitim ve kariyer yönetimi gibi temel insan kaynakları konuları ile değişim yönetimi, kurum kültürü, coaching ve mentoring, yeniden yapılanma, farklılıkların yönetimi vb. güncel içerikler ele alınmaktadır.

 

Tüketici Davranışları (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste tüketici davranışlarını oluşturan sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik bileşenler açıklanmakta ve satın alma süreçleri ele alınmaktadır.

 

Diksiyon ve Etkili Konuşma (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci konuşma kurallarını bilir. Sözlü anlatım becerileri gelişir. Okuma, anlama, dinleme kavram ve kurallarını bilir. Okuma, anlama ve dinleme becerileri gelişir.

 

Türk Siyasi Tarihi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Türk siyasi tarihinin önemli noktaları, kurumları ve eyleyenleri aktarılmakta ve Türk siyasal düşüncesini etkileyen akım ve yaklaşımlar ele alınmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasal süreçler ana hatlarıyla işlenmektedir.

 

Toplam Kalite Yönetimi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Derste bir işletmenin rekabet koşullarına en uygun şekilde hareket edebilmesi için sürekli iyileştirme yaklaşımı olan toplam kalite yönetimi işlenmektedir. Kalite yönetiminin işletmedeki etkisi, önemi ve rolü ile kalite yaklaşımları ve alternatif sistemler aktarılmaktadır.



 

8. YARIYIL DERSLERİ

 

Bitirme Tezi - II (3-0) 3, Zorunlu, 9 AKTS

Disiplinler arası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde öğrenciye rehberlik edilmesi amaçlanmaktadır. İletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınmaktadır.

 

Demokratikleşme ve İnsan Hakları (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

İnsan hakları ve demokrasi kavramları, kavramların ortaya çıkışı ve gelişimi, demokrasi yaklaşımları, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri ulusal ve uluslararası düzeyde insan haklarının korunmasıyla ilgili düzenlemeler, insan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar, insan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Kurumsal Sosyal Sorumluluk (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Kurumlar için iyi bir imaj geliştirmede, kurumun itibarını arttırmada önemli bir yere sahip olan kurumsal sosyal sorumluluğun kurum için önemini örnek uygulamalarla açıklamak ve tartışmak, etik davranış, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk ilişkisini tartışmak,  sosyal meselelere kurumların nasıl yaklaşması gerektiğini değerlendirmek, sosyal sorumluk alanlarını tanımlamak ve değerlendirmek, sosyal sorumluluk projelerinin hazırlanma ve yönetim sürecine yönelik yeterlilikleri kazandırmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

İletişim ve Din (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu derste iletişim ve din ilişkisi farklı boyutlarıyla ele alınmaktadır. Din, iletişim ve toplum, dinin toplumsal önemi, dinin ideolojik, siyasal boyutları ve modernleşme sürecindeki durumu, modern toplum yapısı, iletişim ve din ilişkisi gibi konulara odaklanılmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ve yaygın olarak kullanılmasının, dinsel iletişimi de etkilediği görüşünden yola çıkılarak geleneksel ve yeni medyanın dini anlama ve yorumlama düzeyindeki etkileri ortaya konulmaktadır.

 

Kişilerarası İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrencinin iletişim kavramları ve kuramları hakkında bilgi sahibi olması, kişiler arası iletişim ve örgüt içi ve örgütler arası iletişim süreçlerini tanıması, etkin iletişimi gerçekleştirme yollarını öğrenmesini sağlamak bu dersin amacıdır.

 

Retorik (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Dersi alan öğrenciler retoriğin temel bilgileri ile tarihinin, kuramının ve yönteminin bilgilerini elde etmektedir.

 

Algı Yönetimi (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Öğrencilere algı yönetimi alanında teori ve pratiğe yönelik genel bir birikim sağlamak hedeflenmektedir.

 

Kamuoyu Araştırmaları (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Kamuoyu kavramının iletişim araştırmaları içindeki önemiyle birlikte, kamuoyunun kurumdan ve kişilerden beklentilerini değerlendirmeye yönelik, kurumun hedef kitle açısından algısını yani kurumsal itibarını ölçmeye yönelik araştırmaların kurum için artan önemini tartışmak, bir kamuoyu araştırmasının, araştırmada kullanılan teknik ve araçların nasıl olması gerektiğini, araştırma verilerinin analizleri ve güvenilirlik geçerliliğe ilişkin etik gereklilikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

Uluslararası İletişim (3-0) 3, Seçmeli, 3 AKTS

Bu ders ile öğrenci uluslararası iletişim kavramını tanımlayabilir, iletişim akışını açıklayabilir.
Öğrenci uluslararası ilişkiler ve uluslararası iletişim bağlantısını analiz edebilir. Öğrenci uluslararası haberleri analiz edebilir, uluslararası kamuoyu oluşum sürecini bilir. Öğrenci uluslararası iletişim medyasını değerlendirebilir. Öğrenci uluslararası iletişim politikalarını kavrar, uluslararası iletişim teknolojilerini bilir, öğrenci uluslararası iletişim yöntemlerini analiz edebilir ve küresel iletişimdeki gelişmeleri kavrayabilir.

 

Protokol Bilgisi (3-0) 3, Zorunlu, 6 AKTS

Mesleki hayatta protokolün artan önemi ile birlikte, protokol bilgisini kazandırmaya yönelik olarak temel protokol kavramları, protokol kuralları, protokole ilişkin yasal düzenlemeler, tarihçe, protokol uygulama teknikleri ve uygulama örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.