Ders İçerikleri

1.YARIYIL DERSLERİ 
 
İngilizce I (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Temel seviyede kelime bilgisi, kurallı cümleler kurabilme, temel anlamda kendini ifade edebilme, alanda yürütüleni her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilme.
 
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Millî mücadelenin anlam ve öneminin kavranması, temel kavram bilgisi, Osmanlı Devleti ve Çöküşü, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemleri, Osmanlı Devletinin Son Döneminde Fikir Hareketleri, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları, Birinci Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi ve İşgaller, Milli Mücadele Hareketinin Doğuşu ve Milli Teşkilatlar, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a Çıkışı ve Anadolu'daki durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mîsak+ı Milli'nin İlanı, Büyük Millet Meclisi'nin Açılması, Kurtuluş Savaşı, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması.
 
Türk Dili I (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek, bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
 
İletişim Tarihi (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
İletişimin kökeni ve gelişim süreçleri, sözlü ve yazılı kültüre ilişkin bilgilerin verilmesi, kitle iletişim araçlarının gelişimi ve iletişimin toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal ve tarihsel yönleri ve toplumsal süreçlere olan etkilerinin değerlendirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
 
Halkla İlişkiler I (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Halkla ilişkilerin farklı tanımlarını, halkla ilişkilerin gelişimini, halkla ilişkiler ve benzer uygulama alanları (pazarlama, reklam, propaganda), halkla ilişkiler modelleri ve halkla ilişkilerde kampanya süreci konularını kapsamaktadır.
 
İletişime Giriş (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
İletişime giriş dersinde iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin işlevleri, iletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi, iletişim ve dil ile iletişimde etik kavramı konuları işlenmektedir. Bunların yanı sıra, çeşitli iletişim modelleri ve iletişim türlerine de değinilmektedir.
 
Sosyoloji (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Bu dersin amacı öğrencilere sosyoloji tarihini ve sosyolojik düşünceleri tanıtıp sosyal olay ve olguları tanımlama ve farklı perspektiflerden değerlendirme yapabilme becerisi kazandırmaktır.
 
Siyasetin Temel Kavramları (3+0) 3, Zorunlu 3 AKTS
Siyaset biliminin değindiği konuların anlaşılması, bu çerçevede siyasal olguları anlama ve değerlendirme becerisini kazandıracak şekilde bilgi aktarımı, tarihi süreç içerisinde siyaset biliminin geçirdiği evreler, siyasetin toplum içerisinde kurumlar aracılığıyla somutlanması, yönetim biçimi olarak demokrasi, siyasetin yapılmasına imkân sağlayan aktörler.

2. YARIYIL DERSLERİ
 
İngilizce II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Temel seviyede kelime bilgisi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilme, dinleme ve anlama çalışmaları, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ilave materyaller yardımı ile kendini İngilizce olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirme.
 
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi – II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Çağdaş uygarlık seviyesine ulaşma hedefiyle Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Atatürk'ün İlke ve İnkılaplarının önemini Türk gençliğinin kavramasını sağlayarak, onları Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmektir. Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye, 1950 +1960 Yılları Arası Türkiye
 
Türk Dili II (2+0) 2, Zorunlu, 2 AKTS
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek, bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
 
Reklamcılığa Giriş (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Reklamcılık kavramına ilişkin temel kuramsal bilgileri ve reklamın diğer iletişim dallarıyla ilişkisini kurma becerisini kazandırma, dünyada reklamcılığın gelişimi, Türkiye'de reklam sektörünün gelişimi, günümüz toplumunun reklamlara bakışı, reklamların bireyler üzerindeki etkilerinin ortaya konulması, bir reklam ajansının işleyişi, ajansta görev alan kişilerin hangi rolleri yerine getirdikleri, örnekler.
 
Halkla İlişkiler II (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Halkla ilişkiler eğitimi ve halkla ilişkiler uzmanının nitelikleri, halkla ilişkiler ajanslarının ve kurum içi departmanların tercih edilme sebepleri, bu yapıların avantajları ve dezavantajları, halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitle, hedef kitlenin oluşumu ve yapısı, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araç ve yöntemleri.
 
Hukukun Temel Kavramları (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Hukukun temeli, kaynakları, uygulanması ve yorumlanması, hukuki konularda araştırma ve çözüm üretme, hukuk kavramı, hukukun görünümleri ve hukuk sistemleri, hukukun temel kaynakları, genel hukuk kuralları, hukuk kurallarının yorumu, hukuk kurallarının yaptırımları, hukukun dalları, kamu hukuku kapsamına giren hukuk dalları, özel hukuk kapsamına giren hukuk dalları.
 
Medya Okuryazarlığı (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Medya okuryazarlığı hareketinin dünyada ve Türkiye'deki gelişimi, medya okuryazarlığı dersinin içerik ve hedeflerinin incelenmesi, eleştirel medya okuryazarlığı kapsamında medya kullanım alışkanlıkları, dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar.
 
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, bilimsel araştırma türlerini ve bilimsel araştırma sürecini öğrenme, veri toplama tekniklerinden nicel ve nitel araştırma teknikleri,  araştırma raporunun hazırlanış ve yorumlama tekniklerini analiz etme, bilimsel araştırma, hipotez, varsayım ve kuram kavramları, bilimsel araştırma türleri, bilimsel araştırma süreci, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin veri toplama teknikleri, bilimsel bir araştırma raporunun yazma ve yorumlama teknikleri.

3. YARIYIL DERSLERİ
 
Mesleki İngilizce I (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma çalışmaları, iletişim alanında kullanılan İngilizce terminolojisi.
 
Anayasa Hukuku (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Anayasa Hukukunun genel teorisi ile birlikte, Anayasacılığın tanımı, anlam ve önemi, bu bağlamda derste Anayasaya ilişkin konular; Anayasanın yapılması ve değiştirilmesi, Anayasal devlet ve Anayasacılık hareketleri, Anayasal metinlerin yapım süreçleri, Anayasaya uygunluk denetimi, devlet, siyasal iktidar ve hükümet sistemleri gibi kavramlar.
 
İletişim Kuramları I (3+0) 3 Zorunlu, 4 AKTS
İletişim alanında geliştirilen savları/kuramları genel sosyal teori çerçevesinde ele alma, iletişim kuramlarının temel oluşturduğu alt metin çalışması, iletişim kuramlarını, sosyal, siyasal, ekonomik değişimler ve teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışma yetisini kazanma.
 
Bilişim Teknolojisi (1+1) 2 Zorunlu, 4 AKTS
Bilgisayarın donanım ve yazılım parçalarını öğrenme, MS Office programlarını kavrayarak kullanabilir düzeye gelme, ayrıca bilgisayar donanımı ve bilgisayarı zararlı programlardan korunma.
 
Sosyal Psikoloji (3+0) 3 Zorunlu, 4 AKTS
Sosyal psikolojinin tanımı, tarihi, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, alandaki farklı perspektifleri ve farklı tartışmaları kavrama, başlıca sosyal psikologların görüşleri ekseninde sosyal psikolojik bilgilerin hayatında nasıl uygulayacağının pratikleri, kendini psikolojik anlamda iç görü ile analiz etme, elde edilen bilgilerle iletişim alanında yeni açılımlar oluşturma.
 
Genel Ekonomi (3+0) 3 Zorunlu, 4 AKTS
Ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını anlatma, ekonomik olayların incelenmesi ve yorumlanması için temel kuralların tanımlanması ve açıklanması, fiyat mekanizması ve fiyatların teşekkülünün incelenmesi, üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerinin incelenmesi, para ve banka konuları ile bazı aktüel gelişmelerin analiz edilmesi, Uluslararası iktisat konuları, çok uluslu şirketler, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları, milli gelir konuları, ekonomi biliminin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi, ekonomik sistemler, nüfus meseleleri ve ekonomik büyüme, fiyat mekanizmasının işleyişi, arz+talep kanunları ve ekonomik karar birimlerinin ana hatları, üretim, üretim maliyetleri ve üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye, teşebbüs ve türleri, işgücü ve işsizlik sorunları.
 
İkna ve İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İletişimde iknanın yeri ve önemi, ikna kavramı ve gündelik yaşamdaki yeri, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, ikna kuramları, ikna edici mesajların hazırlanması ve kullanılmasına yönelik bilgiler.
 
Pazarlama (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Pazarlama yönetimine dair temel bilgiler, halkla ilişkiler uygulamaları açısından pazarlama ve pazarlama karmasının önemine dair bilgiler.
 
Propaganda (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Propaganda kavramı, tarihsel gelişim süreci, propaganda çeşitleri, karşı propaganda stratejileri hakkında bilgiler.
 
Kurum Kültürü (3+0) 3 Seçmeli, 3 AKTS
Kurum kültürünün tanımı, özellikleri, unsurları, örgütler açısından önemi, kurum kültürünün oluşumu ve gelişimi.
 
Temel Felsefe (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Felsefe alanının temel kavram ve kuramları, çeşitli felsefi sorunlar, felsefenin özünü oluşturan eleştirel düşünme becerilerini kazandırma.
 
Arapça 1 (3+0) 3, Seçmeli 3 AKTS
Arapça dil yetilerini geliştirme; temel dil yapılarını öğretme, öğrenciyi dil yapıları ile sözcük ilişkileri ve dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenme.
 
Rusça 1 (3+0) 3, Seçmeli 3 AKTS
Rus dilinin genel hatlarıyla tanıtılması, başlangıç seviyesinde Rusça dilbilgisi grameri eğitimi, Kiril alfabesi, Rusçada sesler, isimler, ad çekimleri, sıfatlar, zarflar, edatlar, okuma ve yazma çalışmaları ile pratiğe yönelik Rusça diyaloglar.
 
4. YARIYIL DERSLERİ
 
Mesleki İngilizce II (3+0) 3 Zorunlu, 4 AKTS
Mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak İngilizce okuma, yazma, dinleme ve konuşma çalışmaları, iletişim alanında kullanılan İngilizce terminoloji.
 
Siyasal İletişim (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Siyasal iletişim kavramları, seçimler, parti politikaları, basında bu konuların yansımaları ve siyasal kampanyalar, Siyasal iletişimi anlamlandırma biçimlerinin ortaya konulması ile siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantılar. Seçim kampanyaları, propaganda, siyasal mesajların yapıları, farklı yönetim biçimlerinde siyasal iletişim, demokrasi kültürü, siyasal iletişim araçları ve aktörleri, bu araçların kullanımı.
 
Yönetim Bilimi (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Yönetim biliminin tanımı, gelişim süreci, yönetimin fonksiyonları, yönetim, bürokrasi ve devlet kuramları, yönetimin aşamaları, yeni yönetim yaklaşımları, yönetici yetenek ve rolleri, yönetimde etik, stratejik yönetim ve planlama, toplam kalite yönetimi, kriz yönetimi ve kamu yönetimi.
 
Kaynağa Erişim ve Akademik Yazım (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Akademik olarak gereksinim duyulan bilgileri doğru kaynaklara erişim sağlayarak araştırma, okuma, yazma ve Ulusal Uluslararası düzeyde bu bilgileri aktarabilme.
 
İletişim Kuramları II (3+0) 3, Zorunlu 6 AKTS
Eleştirel Teori/Frankfurt Okulu, eleştirel ekonomi politik yaklaşım, kültürel çalışmalar geleneği, postmodernizm ve medya ilişkisi, eleştirel kuramların temel görüşlerini, ana akım anlayışından farklı olarak eleştirel bir farkındalık kazandırma.
 
Pazarlama İletişimi (3+0) 3, Zorunlu 4 AKTS
Tüketicilerin ihtiyaçlarını, arzularını, isteklerini, satın alma nedenlerini doğru biçimde anlayabilmelerine ve ihtiyaçlarını tatmin etmeye yönelik pazarlama programı geliştirilmesi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması, bu bağlamda pazarlamada müşteri odaklı kültür, tüketici davranışının pazarlamadaki önemi, müşteri tatmini ve müşteri sadakati yaratma, tüketim olgusu, ihtiyaç ve istekler, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tüketici davranışı ve pazarlama stratejisi, tüketicilerin satın alma davranışları ve kararları, tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörler, satın alma karar süreci, tüketicilerin satın alma alışkanlıkları gibi konular.
 
Marka Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli 3 AKTS
Halkla ilişkiler ve pazarlama alanında önemli bir kavram olan “marka”nın anlamı, bileşenleri ve bir markanın nasıl yönetildiği hakkında bilgiler.
 
Sunu Teknikleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Etkili sunum yapma metotları. Etkili sunum uygulamaları, sunum yeteneklerini geliştirme.
 
Bilgi, Kültür ve İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Toplumsal sistemin üretildiği ve iletildiği çok boyutlu bir yapıya sahip olan kültürün; hukuk, sanat, din ve gündelik yaşamdaki varoluşu, iletişim ve kültür ilişkisi, kültürler arası ilişkiler, çok kültürlülük ve kültürler arası iletişim.
 
Girişimcilik (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İşletmelerde yönetici olarak görev alma, bireysel girişimcilik faaliyetleri, girişimciliğin temel hususları.
 
Örgütler ve Yönetim, (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İnsan kaynakları yönetimi, örgütsel davranış ve yönetimle ilgili temel unsurlar, takım çalışması, motivasyon, iletişim, çatışma yönetimi, çalışan tutumları, iş ve hayat dengesi, insan kaynakları yönetimi, performans yönetimi, etik yönetim, kurumsal sosyal sorumluluk, örgütsel yapı ve değişim alanlarındaki temel teorik yaklaşımları.
 
Stres Yönetimi, (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Stresin yarattığı psikolojik ve fiziki değişiklikler ele alınarak günümüzde strese yol açan durum ve olayların aktarımı, stresle başa çıkmayı sağlayacak yöntem ve teknikler.
 
Arapça II (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Arapça dil yapısı ve Arapçadaki sözcükler arasındaki ilişkiyi kavrama, dil yapısı aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenme, dil yapısının metin ve bağlam düzeyinde incelenmesi, biçim ve metin türü arasındaki ilişkiler, dilbilgisi yapılarını çözümleme ve bağlamda kullanarak metin üretme uygulamaları.
 
Rusça II (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rusça basit zamanları, bitmiş ve bitmemiş fiil şekillerini, isim durumlarını, basit konuşmaları anlamalarını ve bunları oluşturabilmelerini, fiil şekillerini.
 
Kurumsal İletişim (3+0) 3, Zorunlu 5 AKTS
Kurum içerisinde ve dış paydaşlarla gerçekleşen iletişimin tasarlanması ve yönetilmesinin öğrenciye aktarılması, kurumsallaşma, kurumların iletişime yaklaşımı, bürokratik iletişim biçimi, manipülatif iletişim biçimi, demokratik iletişim biçimi, orantısız iletişim biçimi, kurumsal iletişimin tanımı ve kapsamı, kurumsal iletişimin sınıflandırılması, yönetim iletişimi, pazarlama iletişimi, örgütsel iletişim, kurumsal iletişimin amaçları ve işlevleri, stratejik kurumsal iletişim, kurumsal iletişime ilişkin düşünce ve teoriler, paydaş kavramı ve kapsamı, iç ve dış paydaşlar, paydaş yönetimi, paydaş analizi, paydaşlar ve kurumlar arasındaki ilişki, kurumsal iletişim ve uygulama alanları, kurumsal iletişim türleri ve kullanılan araçlar.
 
5. YARIYIL DERSLERİ
 
Kamu Yönetimi (2+1) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Kamu yönetimine ilişkin kavramlar ve öğeler, kamu yönetiminin işlevleri, görev ve yetkileri, gelişim süreci, kamu ve özel sektörün işleyişinin kıyaslanarak incelenmesi ve yeni kamu yönetimi anlayışı.
 
Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Halkla ilişkiler ve metin yazarlığı uygulamaları, basın bülteni, konuşma metni, reklam metni, yıllık, broşür, haber mektubu, basın makalesi, basın kiti, kitap, el kitabı, kurum dergisi ve gazetesi, el ilanı, doğrudan postalama, davetiye vb. gibi metinlerin yazımı.
 
Grafik Tasarım (0+3) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Temel tasarım ilkelerini ve photoshop, illüstratör gibi tasarım programlarını kullanarak çeşitli grafik tasarım ürünleri ortaya çıkarma.
 
İletişim Etiği (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
İletişim etiği kavramı, gazetecilikte, televizyonculukta, halkla ilişkilerde ve reklamcılıkta etik sorunlar ve çözüm önerileri, iletişim mesleklerinde özdenetim yöntemleri.
 
Halkla İlişkiler Uygulamaları (1+2) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Halkla ilişkiler kampanya süreçlerinin aşamaları, bütçelemenin  ve medya planlaması, halkla ilişkiler uygulamalarından finansal halkla ilişkiler, kurumsal reklamcılık,  sorun yönetimi, kriz yönetimi, itibar yönetimi, lobicilik, uluslararası halkla ilişkiler, kamu diplomasisi, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler, kurum kimliği, sosyal sorumluluk, sosyal medya ve internette halkla ilişkiler uygulamaları gibi temel konular, halkla ilişkiler alanında öğrenilen teorik bilgilerin öğrenciler tarafından hazırlanan halkla ilişkiler uygulamaları ile pekiştirilmesi.
 
Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Halkla ilişkilerin temel kavramları, uygulanma alanları, kurum ve işletmeler için gerekli olduğu durumların tanımlanması ve tartışılması, yerel yönetimlerde halkla ilişkiler organizasyonu ve etkinliklerin planlanmasında kullanılan halkla ilişkiler stratejileri ve iletişim araçlarının açıklanması.
 
Sponsorluk (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Sponsorluk kavramı, sponsorluğun tarihsel gelişimi, sponsorluğun amaçları ve alanları, sponsorluk kategorileri, sponsorluk planlaması ve stratejisi, sponsorluk pazarının büyüklüğü, sponsorluk dosyası hazırlama, sponsorluğun yasal boyutu hem Türkiye’den hem de dünyadan örnekler, sponsorluk programlarının stratejik sonuçları üzerinde eleştirel değerlendirmeler.
 
Reklam Analizi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Reklamın ikna edici, bilinçaltını etkileyen ve yönlendirici yapısının farklı disiplinler uygulanarak çözümlenmesi, gündelik yaşamın bir parçası olan reklamın tüketici davranışlarını yönlendirmesi.
 
Medya Planlaması (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Medya planlaması ve medya bütçesi yönetimi, mecra tür ve sınıfları, planlama stratejileri ile ölçüm ve hesaplamalar gibi medya planlamanın süreçleri.
 
İletişim ve Göç (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İnsanlık tarihi kadar eski bir olgu olan göçün, küreselleşme sürecindeki durumu, modern dönemde Ulusal ve Uluslararası platformlarda göçün etkileri, sığınmacıların durumu, göçün gündelik hayattaki yansımaları, sosyal dışlanma, sosyal ağlar ve kültürel faktörler.
 
Stratejik Halkla İlişkiler (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Halkla ilişkiler etkinliklerinin stratejik boyutlarıyla değerlendirilmesi; kurumlar açısından önemi ve nasıl kullanılması gerektiği, stratejik halkla ilişkilerin kavram ve uygulama örnekleri.
 
Osmanlı Türkçesi I (3+0) 3, Seçmeli 3 AKTS
Osmanlı Türkçesini okuma, harf inkılabı öncesinde eski yazı ile hazırlanmış Türkçe gazeteleri okuyabilme becerisini kazanma.
 
Arapça III (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Mezid fiil ve çeşitleri, illetli fiillerin çekimleri, haber çeşitleri, nâibu'l+fâili, Mefûl çeşitlerinin tanımlanması ve sınıflandırılması.
 
Rusça III (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rus kültürü ve Rus halkı hakkında genel bilgiler, Rusçada cümle kuruluşu, verilen 450+500 kelimeyi ve kalıpları kullanarak diyaloglar oluşturma.
 
Temel Fotoğrafçılık (2+1) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, ışığı doğru biçimde kullanma teknikleri ile kompozisyonun kurgulanması, bu bağlamda fotoğrafçılığın temel kavramları ve uygulamaları.
 
6. YARIYIL DERSLERİ
 
İletişim Hukuku (3+0) 3 Zorunlu, 5 AKTS
Haberleşme kavramı, kitle haberleşme araçları, çeşitli siyasal rejimlerde kitle haberleşme özgürlüğünün düzenlenmesi hakkında kavramsal ve kuramsal bilgiler. Medya ve toplumsal sorumluluk, medya ve hukuksal çevre, medya ve kamu düzeni, basın özgürlüğü ve sorunları, uluslararası hukuk ve medya, uluslararası hukuk ve basın özgürlüğü, Türkiye’deki basınla ilgili yasal düzenlemeler, çalışanların ve işverenlerin hakları, Türkiye’de basın özgürlüğü sorunu.
 
Yeni Medya Yaklaşımları (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Yeni medyayla ilgili çeşitli yaklaşımlar, genel hatlarıyla yeni medya ile geleneksel medya yaklaşımları işlenmekte ve yeni medyanın dünyada yarattığı güncel durum.
 
Yeni Medyada Halkla İlişkiler ve Reklam (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Gelişmekte olan yeni medyanın halkla ilişkiler ve reklama etkileri, multimedya ve büyük veri gibi yeni teknolojiler ile hedef kitlelere ulaşmak ve onları ikna etmenin farklı boyutları, halkla ilişkiler ve reklam açısından yeni yöntem ve teknikler, günümüz dijital dünyası.
 
Kriz İletişimi (3+0) 3, Zorunlu, 4 AKTS
Kurumların karşılaşabilecekleri kriz durumlarından nasıl korunabilecekleri ve kriz sürecini fırsata çevirerek krizden nasıl korunabileceklerine ilişkin proaktif ve reaktif iletişim faaliyetleri, krizin aşamaları, geleneksel ve yeni medyada kriz yönetimi ve örnek kriz yönetimi analizleri.
 
Reklam Kampanyaları (3+0) 3, Zorunlu, 5 AKTS
Reklam kampanya sürecinin adımları, uygulama yöntemleri, reklam tasarımı ile reklam kampanyalarını eleştirel değerlendirme yetilerinin kazanılması.
 
Sağlık İletişimi (3+0) 3, Seçmeli 3 AKTS
Sağlık iletişiminin tanımı, bu konuda kuramsal bir altyapıya sahip olma, sağlık iletişiminin tanımına, tarihsel gelişimine, alanda kullanılan iletişim yöntem ve araçlarına değinilerek günümüzdeki uygulamalarına dair örnekler ele alınarak tartışılması.
 
Masaüstü Yayıncılık (0+3) 3, Seçmeli 3 AKTS
Geleneksel yayın süreci ve masaüstü yayıncılık, baskı öncesi hazırlık süreci, renkler, reprodüksiyon ve kalıplar, çok aşamalı bir süreç olan masaüstü yayıncılık uygulamaları, bilgisayar tabanlı yayıncılığın esasları ve ortamları.
 
Toplumsal Cinsiyet ve Medya (3+0) 3, Seçmeli 3 AKTS
Medyada toplumsal cinsiyetin nasıl temsil edildiği; iletişim, kültür ve kimlik açılarıyla ele alınması, günümüzdeki dijital dönüşümün toplumsal cinsiyete etkileri, toplumsal cinsiyet ve medyaya dair temel yaklaşımlar, eleştirel düşünme, analiz ve yazım yetileri kazanma.
 
Web Tasarım (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Web tasarım ilkeleri, HTML dilinin temel ilkelerini kullanabilecek ve orta düzey bir web sayfası tasarlayabilme.
 
Küreselleşme ve Medya (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Küreselleşmeyi ortaya çıkaran etkenler, küreselleşmenin tarihçesi, günümüzdeki durumu ve bu bağlamda gelişen küresel şirketler ile medyanın oluşumu, küreselleşme alanındaki yaklaşımlar, iletişim ve küreselleşmenin günümüz dünyasını nasıl yönlendirdiği.
 
Siyasal Halkla İlişkiler (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Siyasal iletişimde halkla ilişkilerin önemi, uygulama alanları, güncel siyasal halkla ilişkiler örnekleri, siyasi partilerin halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi, seçim dönemi hazırlanan halkla ilişkiler kampanya türlerinin çözümlenmesi.
 
Göstergebilim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Toplumu kuşatan anlam etkileri ve anlamı oluşturan ilişkilerin çözümlenmesini içeren göstergebilim alanı ve ilgili yaklaşımlar, göstergebilimsel analiz ve yorumlama.
 
Osmanlı Türkçesi II (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Osmanlı Türkçesine ait temel bilgiler, Osmanlı Türkçesi dilbilgisi kuralları, metin okuma, yazma, anlama çalışmaları, dönemin önemli isimleri ve bu isimlerin edebi eserlerinin incelenmesi.
 
Arapça IV (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Arapça sayılar, cümlelerde olumsuzluk öğesi, Arapçadaki bazı üsluplar, Arapçadaki bazı fiil türleri, Arapçadaki gayrı munsarıf kelimeler.
 
Rusça IV (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Hâl eklerinin kullanımı, sıfatların kullanımındaki özel durumlar, zarfların kullanımı, basit yapıdaki cümlelerde uygulamaları, sıra sayılarını ve bunların kullanım yerleri.
 
Medya Çözümlemeleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Farklı yaklaşımların medyayı nasıl etkilediği ve bu bağlamda ortaya çıkan medya içeriklerinin çözümlenmesinde kullanılabilecek yöntemler, medyanın inşa ettiği dış dünya tanımlaması ve medya okur izleyici ilişkisi, dünya medyası ve Türk medyasında yaşanan sosyal ekonomik ve kültürel oluşumların karşılaştırılması, medyada gerçekleşen işlevlerin bu bağlamda değerlendirilmesi.
 
7. YARIYIL DERSLERİ
 
İletişim Sosyolojisi (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Temel sosyolojik bilgi ve temel sosyolojik kavramlar aracılığıyla sosyolojik bakış açısı, klasik ve çağdaş sosyoloji teorileriyle tanışma ve güncel tartışmalar hakkında farkındalığın oluşması, sosyolojinin temel kavramları, sosyolojik bakış açısı, modern sosyoloji teorileri, küreselleşme, sosyal yapı ve kültür, kültür ve medeniyet, sosyal ve kültürel değişme konuları.
 
Bitirme Tezi I (3+0) 3, Zorunlu, 9 AKTS
Disiplinler arası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde rehberlik edilmesi, iletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınması.
 
Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Halkla ilişkilerle ilgili temel teoriler ve yaklaşımlar, bu alana getirilen eleştirel yaklaşımlar, eleştirel bir bakış açısıyla halkla ilişkiler teorilerinin uygulamaya geçirilmesi, halkla ilişkiler alanını etkileyen sorunları ve fırsatları görebilme yetisinin kazanılması.
 
Görme Biçimleri (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Görmenin oluşumunu ve biçimlenmesini anlama, görmenin toplumsal ve kültürel boyutları, günümüzde görmenin iletişim açısından önemi, gündelik yaşamda görmenin çok farklı biçimleri, görmenin nasıl ve hangi etkenlere bağlı olarak şekillendiği, kuramsal ve uygulamalı örnekler.
 
İtibar Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Halkla ilişkiler uygulamaları açısından yazılı, görsel ve sözel iletişimde itibar yönetiminin önemi, iletişimin başarısında kurum ya da kuruluşun sahip olduğu kimlik, kültür ve lider gibi başlıca faktörlerin rolü, uygulama örnekleri üzerinde itibar yönetimi.
 
Liderlik ve İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Günümüz belirsizlik ve hızlı değişim çağında liderlerin üstlendiği görevler ve bunlara yönelik iletişimsel çözümler.
 
İnsan Kaynakları Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İnsan kaynaklarının kritik düzeydeki önemi ve yönetim açışından gerekli profesyonel anlayış, işe alma, eğitim ve kariyer yönetimi gibi temel insan kaynakları konuları ile değişim yönetimi, kurum kültürü, coaching ve mentoring, yeniden yapılanma, farklılıkların yönetimi vb. güncel içerikler.
 
Tüketici Davranışları (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Tüketici davranışlarını oluşturan sosyokültürel, psikolojik ve ekonomik bileşenler, bunların satın alma süreçlerine etkileri.
 
Diksiyon ve Etkili Konuşma (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Konuşma kuralları, sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi, okuma, anlama, dinleme kavram ve kuralları, bu kapsamdaki becerilerin geliştirilmesi.
 
Türk Siyasi Tarihi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Türk siyasi tarihinin önemli noktaları, kurumları, Türk siyasal düşüncesini etkileyen akım ve yaklaşımlar, Türkiye Cumhuriyeti’nin geçirdiği siyasal süreçler.
 
Toplam Kalite Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Rekabet koşullarına en uygun şekilde hareket edebilmesi için sürekli iyileştirme yaklaşımı olan toplam kalite yönetimi, kalite yönetiminin işletmedeki etkisi, önemi ve rolü ile kalite yaklaşımları ve alternatif sistemler.

8. YARIYIL DERSLERİ
 
Bitirme Tezi II (3+0) 3, Zorunlu, 9 AKTS
Disiplinler arası araştırmalar, örnek çalışma incelemelerine dayanan bir bitirme tezi yazma yönünde rehberlik edilmesi, iletişim alanında bir araştırma konusu belirlenerek akademik araştırma ve yazım kuralları çerçevesinde ele alınması.
 
Demokratikleşme ve İnsan Hakları (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
İnsan hakları ve demokrasi kavramları, kavramların ortaya çıkışı ve gelişimi, demokrasi yaklaşımları, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri ulusal ve uluslararası düzeyde insan haklarının korunmasıyla ilgili düzenlemeler, insan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar, insan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi.
 
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Kurumlar için iyi bir imaj geliştirmede, kurumun itibarını arttırmada önemli bir yere sahip olan kurumsal sosyal sorumluluğun kurum için önemini örnek uygulamalarla açıklamak ve tartışmak, etik davranış, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk ilişkisini tartışmak,  sosyal meselelere kurumların nasıl yaklaşması gerektiğini değerlendirmek, sosyal sorumluk alanlarını tanımlamak ve değerlendirmek, sosyal sorumluluk projelerinin hazırlanma ve yönetim sürecine yönelik yeterlilikleri kazanılması.
 
İletişim ve Din (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İletişim ve din ilişkisi, Din, iletişim ve toplum, dinin toplumsal önemi, dinin ideolojik, siyasal boyutları ve modernleşme sürecindeki durumu, modern toplum yapısı, iletişim ve din ilişkisi,      teknolojinin gelişmesi ve yaygın olarak kullanılmasının, dinsel iletişimi de etkilediği görüşünden yola çıkılarak geleneksel ve yeni medyanın dini anlama ve yorumlama düzeyindeki etkileri.
 
Kişilerarası İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
İletişim kavramları ve kuramları, kişiler arası iletişim ve örgüt içi ve örgütler arası iletişim süreçleri, etkin iletişimi gerçekleştirme yolları.
 
Retorik (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Retoriğin tanımlanması, retoriğin tarihi, retorik kuramı ve yöntemleri.
 
Algı Yönetimi (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Algı yönetimi alanında teori ve pratiğe yönelik genel bilgiler.
 
Kamuoyu Araştırmaları (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Kamuoyu kavramının iletişim araştırmaları içindeki önemiyle birlikte, kamuoyunun kurumdan ve kişilerden beklentilerini değerlendirmeye yönelik, kurumun hedef kitle açısından algısını yani kurumsal itibarını ölçmeye yönelik araştırmaların kurum için artan önemini tartışmak, bir kamuoyu araştırmasının, araştırmada kullanılan teknik ve araçların nasıl olması gerektiğini, araştırma verilerinin analizleri ve güvenilirlik geçerliliğe ilişkin etik gereklilikleri.
 
Uluslararası İletişim (3+0) 3, Seçmeli, 3 AKTS
Uluslararası iletişim kavramının tanımlanması, iletişim akışı, uluslararası ilişkiler ve uluslararası iletişim bağlantısı analizleri, uluslararası haberleri analizi, uluslararası kamuoyu oluşum süreci, uluslararası iletişim medyasının değerlendirilmesi, uluslararası iletişim politikalarının kavranması, uluslararası iletişim teknolojileri, uluslararası iletişim yöntemlerinin analizleri, küresel iletişimdeki gelişmeler.
 
Protokol Bilgisi (3+0) 3, Zorunlu, 6 AKTS
Mesleki hayatta protokolün artan önemi ile birlikte, protokol bilgisini kazandırmaya yönelik olarak temel protokol kavramları, protokol kuralları, protokole ilişkin yasal düzenlemeler, tarihçe, protokol uygulama teknikleri ve uygulama örnekleri.